Introducere...

Încă te mai numeri printre acele persoane (useri), pe care calculatorul (PC-ul), mai reuşeşte încă, să te mai intimideze, sau nu au izbutit să te convingă până acum, nici încurajările prietenilor, colegii de şcoală, nici sfaturile lor, sau nici chiar, al celor din familia ta !?

Vrei să te apropii cu mai mult curaj şi să poţi lua o decizie, de a încerca sistemul de operare Windows ? Păi, … cred că ţi se întâmplă toate acestea, fiindcă nu ai dat mai demult peste acest blog, care este dedicat în mod special, celor care sunt la început de drum şi vor să înveţe utilizarea eficientă şi cu uşurinţă, a sistemului de operare Windows XP.

Cele ce vor urma de aici înainte, se adresează, în mod special, începătorilor. Dar, oricine poate găsi în structura blogului, multe lucruri interesante şi în acelaşi timp utile.

Blogul Windows pentru începători, se vrea a fi un manual virtual, oferit, absolut gratuit, de către autorul acestuia, respectiv, Nour Radu.

Primele postări vor începe cu elementele fundamentale şi apoi se va baza pe elementele “învăţate”, într-o manieră clară, lină şi fără eforturi, începând de la pornirea programelor şi până la crearea şi salvarea documentelor.

Ставки на спорт

Comutarea între conturi în Windows XP

Spre deosebire de multe dintre sistemele de operare multiutilizator, Windows XP permite ca mai mult de un cont să ruleze în același timp, deși numai unul este vizibil și disponibil la un moment dat.
Rețineți că parolele corecte sunt cruciale pentru utilizatorul începător, deși parolele ar putea fi mai puțin importante pentru un sistem de operare aflat la domiciliu decât pentru un mediu de afaceri în care au loc negocieri importante și tranzacții financiare, oricine ar trebui să ințeleagă cum anume se inventează o parolă bună.
Făceți-vă parolele cât mai ușor de reținut, dar suficient de complicate pentru ca “spargerea” lor să nu merite efortul, parolele ar trebui să conțină atât litere căt și cifre, iar crearea unei parole să nu fie un cuvânt complet sau un nume propriu.
Parolele fără sens sunt cele mai bune, cum ar fi de exemplu “%qș;q5ji9&h“, dar amintiți-vă că NU aveți voie să uitați parola, deoarece altfel intrarea în cont va deveni aproape imposibilă.
Un ultim sfat în legătură cu parola, a cărui urmare v-ar face viața mai sigură, este să vă schimbați parola în mod regulat, chiar dacă nu folosiți parole pentru conturile voastre de Windows XP, rețineți aceste sugestii pentru momentele de navigare pe internet, în care trebuie să puneți parole pe informațiile și site-urile care cer acest lucru.
Dacă utilizăm Windows XP și este nevoie să ieșim din contul nostru pentru ca altcineva să lucreze pe calculator procedăm în felul următor:
Apăsăm butonul de Start pentru a afișa meniul de Start, după care dăm clic pe Log Off, și va apare o casetă care arată ca mai jos:





După aceasta dăm clic pe Switch User pentru a permite altui utilizator să intre în contul său, după care dăm clic pe Log Off dacă dorim să părăsim definitiv sesiunea de lucru Windows XP, inclusiv să oprim programele pe care le rulăm. Dacă am selectat Switch User, ecranul de întâmpinare va apărea din nou și va afișa lista de conturi.
Rețineți că aceste conturi NU sunt doar pentru rețele. O rețea este un set de două sau mai multe calculatoare conectate între ele, iar conexiunile pot consta dintr-un singur cablu sau pot fi conexiuni fără fir sau conexiuni Internet.
În funcție de structură, rețelele permit accesul a mai mult de un utilizator la aceleași resurse, cum ar fi fișierele sau imprimantele. Cu alte cuvinte, presupunând că aveți autorizația corespunzătoare, puteți accesa fișiere stocate pe orice calculator conectat la calculatorul vostru. Beneficiile suplimentare pe care le aduce o rețea necesită însă și precauții suplimentare, astfel încât utilizatorii neautorizați să nu aibă acces la fișierele celorlalți.
Tipul diferiților utilizatori care au conturi proprii este foarte important într-o rețea unde mai mulți utilizatori au acces la aceleași fișiere. Unii dintre ei, cum ar fi cei de la Departamentul Financiar contabil al unei firme, pot avea acces la fișiere la care celelalte departamente nu au drepturi.
Asociind conturilor autorizațiile de acces la fișiere, un Administrator de rețea poate da anumitor utilizatori drepturi speciale asupra fițierelor.
Adăugând conturilor securitatea parolelor, Administratorul de rețea ajută la garantarea faptului că fișierele rămân protejate și accesibile doar unor anumite persoane, iar alții pot avea doar dreptul de citire a fișierelor, NU și pe acela de a le modifica.

Video: Windows Switch Users